Smart Ass… Hoe slim ben jij?

17 januari 2014 Uit Door admin

Gameplay

Smart As… biedt gebruikers de mogelijkheid de grijze massa dagelijks te trainen door middel van taal-, reken-, observatie- en logicaopdrachten. Elke dag staat er een test voor je klaar die na afloop je ‘breinkracht’ berekent. Buiten deze dagelijkse test kan je elk spel afzonderlijk trainen in de optie ‘vrij spelen’, waarbij elk onderdeel op meerdere niveaus speelbaar is, van makkelijk tot aan frustrerend moeilijk op sommige momenten. Hier kun je de spellen oneindig vaak oefenen, om zo je dagelijkse score te kunnen verbeteren.

‘The Socially Networked Brain Game’

Het leuke van Smart As… is dat het je de mogelijkheid geeft om jouw eigen score te vergelijken met vrienden en/of de rest van de wereld. Via het internet kan je de wereldranglijst bekijken. Je kan kijken waar jij staat op de lijst en je kan zien wie nu eigenlijk de slimste van de wereld is. Ook kun je zien wie van je vrienden nou de meest intelligente van het stel is. Via de functie ‘Near’ op je PS Vita kun je ook bekijken welke slimmeriken er in de buurt zijn en hun score vergelijken met die van jou. Smart As… noemt zichzelf dan ook terecht ‘The Socially Networked Brain Game’.

Conclusie

Sony brengt het spel op de markt voor 35 euro. Dit is een stukje lager dan de spellen doorgaans kosten voor je PS Vita, maar misschien had hier nog wat lager kunnen liggen. Voor een spel waar je op z’n hoogst een paar minuten per dag mee bezig bent kan dit een drempel vormen m.b.t. aanschaf. Al met al heeft Sony een zeer vermakelijke breintrainer op de markt gebracht die mensen de mogelijkheid geeft hun hersenen te trainen en zich te kunnen onderscheiden van de ‘grijze massa’. Het doet wat het belooft, niets meer maar zeker ook niets minder. Bestel de game direct bij bol.com