Verlies of beschadiging OV-Chipkaart

Het verlies van je OV chipkaart kan altijd gebeuren en dan is het handig om te weten welke stappen je kunt ondernemen om hem zo snel mogelijk weer terug te krijgen. Naast het kwijtraken van je OV chipkaart kan die ook beschadigen waardoor je eveneens een nieuwe kaart moet aanvragen. Beide opties zijn hieronder nader toegelicht.

OV chipkaart gestolen of verloren

Ben je de Chipkaart kwijtgeraakt of is je kaart gestolen dan zit er nog maar een ding op. Neem contact op met de klantenservice OV-chipkaart: 0900-0980 (€0,10 p.pm.). Je kaart wordt dan binnen 24 uur geblokkeerd. De klantenservice informeert je over de vervolgstappen.

OV chipkaart beschadigd

Je chipkaart kan niet werken omdat er op het moment van inchecken een negatief saldo is. Check dus eerst of dit het geval is. Mocht dat niet zo zijn kun je naar de balie gaan van het bedrijf waarbij je het laatste hebt in of uitgecheckt. Mocht je kaart een scheur of barst bevatten kun je altijd via deze link een nieuwe kaart aanvragen op OV-chipkaart.nl.