Boekreview Bier, zweet en tranen

17 januari 2014 Uit Door admin

Dit boek geeft handige informatie voor middelbare scholieren die student worden. Het is een soort handleiding voor veel onderwerpen waar jij als student zeker een keer mee in aanmerking komt. Je leest hoe andere studenten een kamer zochten en nieuwe vrienden maakten. Het studentenleven bestaat niet alleen uit feesten. Je kunt hier veel tips vinden over allerlei zaken als, de was doen, liefde of het leggen van nieuwe contacten. Iets wat je zeker moet lezen zijn de do’s en dont’s bij elke onderwerp. In mijn studententijd zou ik heel veel aan dit boekje hebben gehad. Zelfs nu ik het heb gelezen leer ik weer nieuwe dingen en is het interessant om te lezen hoe andere studenten hier mee omgingen.

Het is interessant om te lezen hoe studenten de gewone alledaagse problemen oplossen. Het vinden van een kamer is al een hele lastige stap omdat je, jezelf min of meer moet verkopen bij het hospiteren. In het begin van mijn studentenleven liep ik hier vooral tegen aan en de tips die in het boek staan zijn erg handig als je op kamers wil gaan. Je kunt het boek beter als een handleiding gebruiken waarbij je een gedeelte per onderwerp leest. Je kunt natuurlijk ook gewoon in één keer het hele boek lezen.

Voor beginnende studenten is dit boek zeker een aanrader. Het boek geeft overzichtelijk een weergave van het studentenleven. Het boek is ook een erg leuk cadeau om weg te geven aan iemand die gaat studenten. Het studentenleven is erg leuk, maar als beginnende student kan het erg moeilijk zijn. Met dit boek heb je het in ieder geval veel makkelijker!